Hava taşımacılığı sektörünün önemli global etkinliklerinden WTW Airport Conference 2024, 2-4 Ekim tarihleri arasında İstanbul Çırağan Palace Kempinski Otel’de gerçekleştirildi. Dünyanın farklı ülkelerinden üst düzey sektör temsilcilerinin katıldığı konferansta ikinci gün açılış konuşmasını yapan İSG CFO’su Tahirah Mohamed Nor, pandeminin havacılık sektörüne etkilerini ve sonrasını değerlendirdi. Havacılık sektöründe yapay zeka uygulamalarının ele alındığı oturumda ise İSG Bilgi İşlem ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson katılımcılarla buluştu. Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın dokuzuncu en yoğun havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CFO’su Tahirah Mohamed Nor, WTW delegelerine hitaben yaptığı konuşmada, pandemi döneminde sektörde yaşananları hatırlatarak şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasındaki stratejik konumu, Türkiye’yi havacılık sektöründe bir transit merkezi ve Avrupa pazarı için kritik bir oyuncu haline getiriyor. Küresel olarak, Covid-19 pandemisi yolcu talebinde beklenmedik ve dramatik bir düşüşe neden oldu. Havacılık sektörü, 2020-2022 döneminde toplamda yaklaşık 182 milyar dolar zarar etti.
ACI Europe 2024 Haziran Hava Trafiği Raporu’na göre İSG, 2024 yılında 2019’a kıyasla %18,5 büyüme kaydederek “MEGA Havalimanları” kategorisinde en yüksek artışı yakalayan 2. havalimanı oldu. Bu yılın ilk dokuz ayında ise 31 milyon yolcu ağırladık. Covid-19 sürecinde hükümetin hayata geçirdiği önlemler ve İSG’nin krize hızla uyum sağlayarak bu dönemi ‘sıfır işten çıkarma’ ile terminal yenilemenin yanı sıra altyapı ve operasyonel alanları geliştirme çalışmalarına ağırlık vererek geçirmesi, havacılık sektörünün gördüğü belki de en büyük krizden sonra hızla toparlanılmasını ve hatta eski seviyelerin de üzerine çıkılmasını sağladı. İSG olarak potansiyel riskleri değerlendirip önlem alma kabiliyetimiz, sürekli güncellenen kriz yönetim planımız ve ileri teknolojilerle tüm operasyonel verilerin anlık olarak takibi sayesinde kriz durumlarındaki dayanıklılığımızı tekrar gösterdik.” “Yapay zeka, seyahat deneyimini inovatif hale getirdi”
ISG Bilgi İşlem ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson ise “Havalimanları ve Yapay Zeka Devrimi: Fırsatlar ve Zorluklar” başlıklı yapay zeka oturumunda şunları söyledi: “Havayolu seyahatlerinin hızla gelişen dünyasında artan yolcu sayılarıyla birlikte, yapay zeka tüm deneyimi inovatif hale getirmede önemli bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Operasyonları optimize etmek ve yolcu deneyimini iyileştirmek için pek çok fırsat ortaya çıkaran yapay zeka destekli teknolojiler aynı zamanda bir takım yasal riskler de barındırıyor.