?>

Sabiha Gökçen Yönetimi WTW Havalimanı Risk Konferansı’nda pandemi sonrası başarı hikayesini anlattı

İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı CFO’su Tahirah Mohamed Nor, İstanbul’da düzenlenen WTW Airport Conference 2024’te “büyük kriz” olarak adlandırılan pandemi döneminde İSG’de gerçekleştirdikleri çalışmaları ve sonrasında yakalanan başarının detaylarını aktardı. İSG Bilgi İşlem ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson ise havacılık sektöründe yapay zeka uygulamalarından söz etti.

Güncel - 1 yıl önce

Hava taşımacılığı sektörünün önemli global etkinliklerinden WTW Airport Conference 2024, 2-4 Ekim tarihleri arasında İstanbul Çırağan Palace Kempinski Otel’de gerçekleştirildi. Dünyanın farklı ülkelerinden üst düzey sektör temsilcilerinin katıldığı konferansta ikinci gün açılış konuşmasını yapan İSG CFO’su Tahirah Mohamed Nor, pandeminin havacılık sektörüne etkilerini ve sonrasını değerlendirdi. Havacılık sektöründe yapay zeka uygulamalarının ele alındığı oturumda ise İSG Bilgi İşlem ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson katılımcılarla buluştu. Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın dokuzuncu en yoğun havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CFO’su Tahirah Mohamed Nor, WTW delegelerine hitaben yaptığı konuşmada, pandemi döneminde sektörde yaşananları hatırlatarak şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasındaki stratejik konumu, Türkiye’yi havacılık sektöründe bir transit merkezi ve Avrupa pazarı için kritik bir oyuncu haline getiriyor. Küresel olarak, Covid-19 pandemisi yolcu talebinde beklenmedik ve dramatik bir düşüşe neden oldu. Havacılık sektörü, 2020-2022 döneminde toplamda yaklaşık 182 milyar dolar zarar etti.

Operasyonlarımızı mart sonundan 1 Haziran 2020’ye kadar 2 ay süreyle durdurmak zorunda kaldık. Haziran 2020’ye kadar havacılık sektörü hem yurt içi hem de uluslararası uçuşları kademeli olarak yeniden başlattı. 2022 yılında İSG 2019 trafiğinin %87’si ile yılı kapatırken 2023 toparlanma açısından daha iyi bir yıl oldu. 2023 yılını 37,1 milyon yolcu ile tüm zamanların en yüksek yolcu seviyesine ulaşarak kapattık ve bu yolcu trafiğinin ana unsuru uluslararası yolcular oldu. 2023 yılındaki bir diğer önemli dönüm noktası da 2. pistin devreye alınmasıydı. İSG, 2024 yılında ise büyüme ivmesini daha da artırdı. Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya 13 yeni rota açarak bölgesel bir havacılık merkezi olarak konumunu güçlendirdi.

ACI Europe 2024 Haziran Hava Trafiği Raporu’na göre İSG, 2024 yılında 2019’a kıyasla %18,5 büyüme kaydederek “MEGA Havalimanları” kategorisinde en yüksek artışı yakalayan 2. havalimanı oldu. Bu yılın ilk dokuz ayında ise 31 milyon yolcu ağırladık. Covid-19 sürecinde hükümetin hayata geçirdiği önlemler ve İSG’nin krize hızla uyum sağlayarak bu dönemi ‘sıfır işten çıkarma’ ile terminal yenilemenin yanı sıra altyapı ve operasyonel alanları geliştirme çalışmalarına ağırlık vererek geçirmesi, havacılık sektörünün gördüğü belki de en büyük krizden sonra hızla toparlanılmasını ve hatta eski seviyelerin de üzerine çıkılmasını sağladı. İSG olarak potansiyel riskleri değerlendirip önlem alma kabiliyetimiz, sürekli güncellenen kriz yönetim planımız ve ileri teknolojilerle tüm operasyonel verilerin anlık olarak takibi sayesinde kriz durumlarındaki dayanıklılığımızı tekrar gösterdik.” “Yapay zeka, seyahat deneyimini inovatif hale getirdi”

ISG Bilgi İşlem ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson ise “Havalimanları ve Yapay Zeka Devrimi: Fırsatlar ve Zorluklar” başlıklı yapay zeka oturumunda şunları söyledi: “Havayolu seyahatlerinin hızla gelişen dünyasında artan yolcu sayılarıyla birlikte, yapay zeka tüm deneyimi inovatif hale getirmede önemli bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Operasyonları optimize etmek ve yolcu deneyimini iyileştirmek için pek çok fırsat ortaya çıkaran yapay zeka destekli teknolojiler aynı zamanda bir takım yasal riskler de barındırıyor.

AI teknolojileri; uçuş planlaması, güvenlik ve bagaj yönetimi gibi süreçlerde operasyonel verimliliği artırarak daha hızlı ve sorunsuz bir yolculuk deneyimi sunarken kişiselleştirilmiş hizmetler ile yolcu memnuniyeti de artıyor. Ancak bu devrim beraberinde bazı zorlukları da getiriyor. Veri gizliliği ve güvenliği gibi yasal riskler ön plana çıkarken, havalimanlarında iş sürekliliğinin sağlanması için bu teknolojilerin güvenilirliğine yatırım yapmak gerekiyor. Biz de İSG olarak hızla gelişen teknolojiye uyum sağlamak hem altyapımızı hem de çalışanlarımızın niteliğini bu teknolojilerle uyumlu hale getirmek için sürekli çalışıyoruz.”
Haftanın Öne Çıkanları

Bismil'de Otomobil Kazası: 3 Yaralı

2024-10-02 15:20 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Kürt Kahvesi

2024-10-01 13:56 - Diyarbakır

Diyarbakır’ın Taş Kınası Nereden Geliyor

2024-09-30 10:31 - Diyarbakır

Batman'da birçok suçtan aranan şahıs yakalandı

2024-09-30 10:26 - Asayiş

58 Yıllık Saat Ustası Zamanın Bekçisi

2024-09-28 10:17 - Diyarbakır

Hatay'dan Diyarbakır'a Narin'e Yürek Yakan Türkü

2024-09-28 13:56 - Diyarbakır

Nepal'de ender görülen şiddetli yağışlarda 112 kişi öldü

2024-09-29 12:17 - Dünya

Yaşlı  Kadın, 20 Yıldır Çöp Toplayarak Geçimini Sağlıyor

2024-09-30 16:28 - Diyarbakır

Bartın'da eğitime 1 gün ara verildi

2024-09-30 20:56 - Güncel

Diyarbakır’da Urfa Biberi Ne Kadar Tüketiliyor

2024-10-01 12:46 - Diyarbakır

İlgili Haberler

ÇEDES projesi kapsamında öğrenciler manevi değerlerle buluştu

16:21 - Güncel

Dondurucu soğuklara rağmen gondol keyfi Eskişehir’in gezi rutininden çıkmadı

10:24 - Güncel

’360 KAYSERİ’ yayında

10:39 - Güncel

Aydın’ın sağlık üssünde sona doğru

10:42 - Güncel

Başkan Hızar’dan gövde gösterisi

10:42 - Güncel

Günün Manşetleri

Diyarbakır’da Sosyal Medya Alarmı

16:11 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Güneşli Hava Etkili: Kentte Bahar Tadında Bir Gün

16:09 - Diyarbakır

Amedspor’dan Zirve Hamlesi: Bandırmaspor’u 2-1 Geçti, Liderliği Aldı

16:04 - Diyarbakır

Sur’da dikkat çeken etkinlik

15:43 - Diyarbakır

Bağlar'da İşçiler Ücretlerini 8 Aydır Eksik ve Sosyal Hakları Ödenmiyor

15:41 - Diyarbakır