Lastik ustaları: İkinci el lastikler sürüş konforunu düşürdüğü gibi kaza riskini de artırıyor

Lastik ustaları, ikinci el lastik kullanımındaki artışa dikkat çekerek, bu durumun can güvenliği açısından büyük bir risk oluşturduğuna dikkat çekti.

Lastik ustaları: İkinci el lastikler sürüş konforunu düşürdüğü gibi kaza riskini de artırıyor

Son dönemde ekonomik zorluklar nedeniyle vatandaşların ikinci el lastiklere yöneldiğini belirten Batman'daki oto lastik ustası Ahmet Sefa Rüzgar, ikinci el lastiklerin sürüş güvenliği açısından ciddi riskler taşıdığına dikkat çekerek araç sahiplerine sıfır lastik tercih etmelerini önerdi.  

İkinci el lastiklerin ya aşınmış ya da tamir edilmesinden dolayı yolda patlama riskini artırdığını belirten Rüzgar, sıfır lastiklerinin sürüş güvenliği ve konforu açısından önemine değindi.

"Önceliğimiz sıfır lastik olmalı"

Alım gücünün düşmesi nedeniyle vatandaşın sıfır lastik yerine ikinci el lastiklere yöneldiğini belirten Rüzgar, "İkinci el lastik satışında büyük bir artış yaşanması sıfır lastik satışlarını düşürdü. Bunun nedeni ise vatandaşların içerisinde bulunduğu ekonomik sıkıntılardır. Bu durum ikinci el lastiğe rağbeti artırıyor. Bu da hayati tehlikeleri artırıyor. Çünkü araç lastiklerinin kötü olması can güveliğinin tehlikede olması anlamına geliyor. O yüzden her zaman ilk önceliğimiz sıfır lastik olmalıdır. İkinci el lastikler çürümeye yakın ve sert olmasından dolayı aracın amortisörlerine zarar verdiği gibi sürüş kalitesini de düşürmektedir." ifadelerini kullandı.

"Lastik havası normal değerde olmalıdır"

Sıfır lastiğin hem sürüş kalitesini artırırdığını hem de kaza riskini azalttığını vurgulayan Rüzgar, "Lastiklerin kullanım ömürlerini artırmak için 2-3 haftada bir lastik havalarının kontrol edilmesi, 3-4 ayda bir balans ayarlarının yapılması ve rot ayarlarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Ayrıca lastik hava basınçları da çok önemlidir. Şayet lastik havaları düşük olursa lastiklerin yanlarında aşınma meydana gelir ve lastiğin ömrü kısalır. Tabi fazla olmaması da lazım, yoksa tabanda şişme olur. Lastik havasının düşük olması yakıt giderini artırır. Bundan dolayı lastik havası normal değerinde olması gerekmektedir." dedi.

"Araç lastikleri sürekli kontrol edilmeli"

Lastiklerin doğru bakımı ve hava basıncı kontrollerinin de araç güvenliği için hayati önem taşıdığını belirten Rüzgar, "Otomobillerde lastik havası 34 derece önerilirken daha büyük olan ticari araçlarda ise 40 ve 65 derece arasında değişebiliyor. Araç sürücülerine tavsiyemiz; araç lastiklerini sürekli kontrol etmeleridir. Lastik ihtiyacı için masraftan kaçınmamalıdırlar. Çünkü lastikler can taşıyor." şeklinde konuştu. 

Kaynak:İLKHA

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ
ÇOK OKUNAN HABERLER