YouTube, ücretsiz üyelik kullanan kullanıcılar için yeni bir reklam düzenlemesi getiriyor. Artık videolar sırasında görünen reklam atlama butonu, geçici olarak gizlenecek ve bu da kullanıcıların içerikleri izlemek için daha fazla reklam izlemek zorunda kalacağı anlamına geliyor.

YouTube, bu yeni düzenlemeyi ilk beş saniye boyunca atlama butonunu gri bir arka planın arkasında saklayarak test etmeye başladı. Belirli bir süre geçtikten sonra buton aktif hale gelecek ve kullanıcılar reklamı geçebilecek.

Mobil Uygulamada Test Ediliyor

Bu yeni özellik şu anda YouTube'un mobil uygulamalarında test ediliyor ve yakın gelecekte tüm platform genelinde uygulanması planlanıyor.

Artan Reklam Miktarı

Mevcut durumda, YouTube ücretsiz hesaplar için iki tür reklam sunuyor: Geçilemeyen tam reklamlar ve beş saniye sonra geçilebilen reklamlar. Ancak yeni özellik, geçilebilir reklamların sürelerini uzatarak, kullanıcıların daha fazla reklam izlemesine sebep olacak. Bu düzenleme YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek.

Meta'dan Rusya medya kuruluşlarına yasaklama Meta'dan Rusya medya kuruluşlarına yasaklama

Premıum Üyeliğe Yönlendirme Taktiği

YouTube, gelirinin büyük bir kısmını reklamlar aracılığıyla elde ettiğini ve ücretsiz kullanıcıların reklam izlemeyi kabul etmesi gerektiğini vurguluyor. Şirket, ayrıca reklam engelleyici kullanımına karşı sıkı önlemler alarak, kullanıcıları reklamsız deneyim sunan Premium üyeliğe teşvik ediyor.

Bununla birlikte, YouTube’un yapay zekâ destekli yeni bir aracı, yatay formatlı reklamları dikey formata çevirerek YouTube Shorts’ta kullanılabilir hale getiriyor.

Atlama butonunun gizlenmesi gibi adımlar, YouTube’un ücretsiz kullanıcılar için reklam deneyimini artırmayı ve daha fazla reklam izlenmesini sağlamayı hedeflediğine işaret ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi