Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğü tarafından inşa edilen Feyzipaşa-Kurtalan demiryolu hattı üzerindeki istasyon, 3 Eylül 1940 yılında hizmete girmiştir. 4 Eylül 1940 tarihinde, Akşam ve Ulus gazetelerinde yer alan haberlere göre, Diyarbakır-Bitlis tren hattının ilk seferi Diyarbakır'ın Bismil ilçesinde düzenlenen coşkulu bir törenle yapılmıştır. O dönemde Bismil Kaymakamı ve Belediye Başkanı, trenin geçişi için büyük hazırlıklar yapmış, ilçe merkezi halkı da büyük bir ilgi göstermiştir.

Narin Güran Olayında Şok Detay: Sanığın Aracında Delil İncelemesi Narin Güran Olayında Şok Detay: Sanığın Aracında Delil İncelemesi

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (8)

1940'ta Protokol törende hazır bulunmuş

Tören sırasında Bismil istasyonunda halk ve öğrenciler İstiklal Marşı'nı hep birlikte okumuş, Diyarbakır Valisi Feyzi Güler ile Bismil Kaymakamı ve Belediye Başkanı Rıfat Akdemir törende hazır bulunmuşlardır. Açılış konuşmalarının ardından vali, kurdeleyi kesmiş ve ilk tren büyük bir alkış eşliğinde Bismil istasyonuna giriş yapmıştır. Törenin ardından hükümet konağında misafirlere bir yemek ziyafeti verilmiş, günün ilerleyen saatlerinde ise inşaat alanında bir çay daveti düzenlenmiştir.

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (2)

Bismil o dönemde 3 mahalleye sahip genç bir ilçe olup, 1936 yılında ilçe statüsüne kavuşmuştu. Halkın geçim kaynakları sınırlıydı ve İkinci Dünya Savaşı'nın etkileri günlük yaşamda kendini hissettiriyordu. Ekmek karneye bağlanmış, halk arpa unundan ekmek yapıyordu. Yoksulluk ve kıtlık dönemin zorlukları arasında yer alıyordu.

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (1)

Bismil’in Tepe ve Yukarısalat isimli iki nahiyesi bulunuyordu. Tepe nahiyesinde halk arasında, tren yolunun bu bölgeden geçeceği ancak Ahmet Ağa’nın, hayvanların zarar görebileceği endişesiyle buna izin vermediği söylentisi yayılmıştı. Ancak yapılan araştırmalar bu iddiaların asılsız olduğunu gösteriyordu. Tren hattının Bismil’den geçmesinin ana nedeni, Dicle Nehri’nin Tepe nahiyesi üzerinde oluşturduğu coğrafi engeller ve yüksek maliyetlerdi.

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (7)

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (6)

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (5)

Bismil Tren Garı Ne Zaman Açıldı İlk Tren Seferi Ne Zaman Yapıldı (4)

Muhabir: MEHMET SIDDIK BİLGE